رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از تهیه و تدوین ۲۱۸ آیین‌نامه، سند و دستورالعمل اجرایی برنامه هفتم در این سازمان خبر داد و گفت: در حال تدوین نخستین لایحه بودجه دولت چهاردهم هستیم و بر اساس قانون می‌بایست بخش نخست لایحه بودجه سال ۱۴۰۴ را

بخش نخست لایحه بودجه ۱۴۰۴ تا پایان مهرماه ارائه می‌شود

مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهوری در بازدیدی اعلام نشده، صبح امروز (پنجشنبه یکم شهریورماه) در سومین جلسه ستاد تهیه و تدوین لایحه بودجه سال ۱۴۰۴ در سازمان برنامه و بودجه کشور حضور پیدا کرد.

بر اساس این گزارش، در این جلسه چهارساعته که با حضور اعلام‌نشده رئیس‌جمهور، معاون اجرایی و رئیس دفتر رئیس‌جمهور همراه شد، «سید حمید پورمحمدی»، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، گفت: تمام امور کشور، به نحوی به سازمان برنامه و بودجه مرتبط است و خوشبختانه آقای پزشکیان با اشراف به این موضوع، به کارآمدسازی هر دو حوزه برنامه و بودجه، اهتمام ویژه‌ای دارند.

توجه رئیس‌جمهور به سازمان برنامه و بودجه، یک فرصت تاریخی است

پورمحمدی با بیان اینکه دو بار حضور رئیس‌جمهور طی دو هفته گذشته در سازمان برنامه و بودجه کشور، افتخاری برای کارشناسان و بدنه تخصصی این سازمان است، افزود: ما در سازمان، این توجه آقای رئیس‌جمهور به کارها و مأموریت‌های سازمان را یک فرصت می‌دانیم که در کنار تأکیدهای پی در پی ایشان بر تحقق و اجرای سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری و سند چشم‌انداز و قانون برنامه هفتم، یک فرصت تاریخی برای ایفای نقش بهتر این سازمان در راهبری و رصد توسعه کشور است.

معاون رئیس‌جمهور افزود: اکنون که در مقطع تدوین نخستین لایحه بودجه دولت چهاردهم هستیم و بر اساس قانون می‌بایست بخش نخست لایحه بودجه را تا پایان مهرماه ارائه دهیم، اعلام می‌کنم که بر اساس تجربیات گذشته، هر دولتی که نخستین بودجه‌اش را به صورت دقیق و در موعد مقرر ارائه داده است، این نظم و انضباط را تا پایان دوره فعالیت خود حفظ کرده است و سازمان برنامه و بودجه، خود را متعهد به تدوین و ارائه لایحه بودجه سال ۱۴۰۴ در موعد مقرر قانونی می‌داند.

تدوین ۲۱۸ آیین‌نامه اجرایی برنامه هفتم در سازمان برنامه و بودجه

وی با اشاره به تأکید رئیس‌جمهور بر تخصیص بودجه به دستگاه‌ها بر مبنای کارآمدی و مأموریت‌های آنها، خواستار حمایت رئیس‌جمهور و دولت از بودجه‌ریزی عملیاتی توسط سازمان برنامه و بودجه کشور شد و گفت: تلاش می‌کنیم با تقویت جنبه‌های عملیاتی لایحه بودجه ۱۴۰۴ و همچنین ارائه برنامه‌های عملیاتی مورد نیاز برای اجرای برنامه هفتم، تحقق برنامه‌های دولت چهاردهم در توسعه همه‌جانبه و عادلانه کشور را سرعت دهیم.

پورمحمدی در ادامه با بیان اینکه «شورای عالی راهبری برنامه هفتم توسعه» به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور تشکیل شده و نخستین جلسه آن نیز برگزار شده است، بیان کرد: سازمان برنامه و بودجه مکلف به تهیه و تدوین ۲۱۸ آیین‌نامه، سند و دستورالعمل اجرایی برای اجرای قانون برنامه هفتم است که این کار به‌سرعت و با دقت در حال انجام است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور ادامه داد: آقای دکتر پزشکیان بر ارجاع امور کشور به کارشناسان تأکید ویژه‌ای دارند و سازمان برنامه و بودجه کشور، کانون کارشناسان کشور در تمام رشته‌ها و تخصص‌های مورد نیاز برای اداره کشور است.

وی گفت: به آقای رئیس‌جمهور این اطمینان را می‌دهم که تک‌تک کارشناسان این سازمان، با تمام وجود پشت سر شما برای حل مسائل کشور هستند و با این باور که برای حل مسائل کشور، راه حل‌های کارشناسانه قابل اجرا وجود دارد، افق توسعه کشور را روشن می‌دانیم.

ارائه گزارش معاونان و مدیران سازمان برنامه و بودجه کشور به رئیس‌جمهور

بنا بر این گزارش، در این جلسه، سرپرستان معاونت‌های اقتصادی؛ هماهنگی برنامه، بودجه و نظارت؛ تولیدی، فنی و زیربنایی و معاون علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور، گزارش‌هایی از مأموریت‌های معاونت و مهم‌ترین مسائل حوزه کاری خود را ارائه دادند. در ابتدای این جلسه نیز، گزارش «آسیب‌شناسی بودجه شرکت‌های دولتی» از سوی رئیس امور شرکت‌های دولتی، صندوق‌های بازنشستگی و نهادهای عمومی ارائه شد.

اعضای ستاد تهیه و تدوین لایحه بودجه سال ۱۴۰۴، نیز دیدگاه‌ها و نظرات خود را بیان کردند.

منبع: ایران آنلاین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.